Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföringsrapportgenerator, Tab-delimited-fil är inte tab-delimited

I Administration 2015.1 så verkar det som att Bokföringsrapportgeneratorn är lite trasig. Om jag exporterar till "Fil" med inställningen att filen ska vara Tab-separerad, så är den resulterande filen _inte_ tab-separerad utan Blankutfylld. 
Alla andra ställen där jag kan exportera till en Tab-separerad fil fungerar som tänkt, men alltså inte i Bokföringsrapportgeneratorn.
Gör jag något fel? Går det att lösa?

5 SVAR 5
Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej RV! 
När det gäller Tab separerad inställning så fungerar inte det mot bokföringsrapport generatorn utan enbart mot de generella rapporterna man kan skapa. Varför valet Tab finns med är för att samma dialog ruta visas för generella rapporterna.

Ha en fortsatt fin dag!
Fd medlem
Inte tillämpbar

För min del gör detta att bokföringsrapportgeneratorn går från "hjälpsamt verktyg som ökar min effektivitet" till "helt värdelös funktion". Varför i hela friden kommer man på att inte inkludera ett alternativ för tab-separering i just denna funktion? 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej RV,

Vi är medvetna om att det finns förbättringar att göra inom detta område, men det är en prioriteringsfråga och insatser i bokföringsrapportgeneratorn har fått stå tillbaka till förmån för andra utvecklingsområden i programmet. Inom en överskådlig framtid ser jag inte att vi kommer att titta på detta, men vi tackar för synpunkten och låter tråden ligga öppen för fler att gilla. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Jag exporterar också till fil och öppnar som blankstegsavgärnsad i Excel. Men då behandlas även tusendelsavgränsaren i större tal som ett blanksteg, så större belopp delas upp i olika kolumner.

Alltså, jag har ett belopp som är 1 222 (1 miljon 222 tusen). Siffran 1 hamnar i en kolumn och 222 i nästa. Kolumnerna blir ju förskjutna på den raden och inget stämmer.

Vet någon om jag kan lösa det på något vis?

Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej Johan! 

Vi kan tyvärr inte ge dig något tips på hur man ska lösa detta eftersom tusendelsavgränsaren går efter datorns inställningar och när man har blanksteg så blir det på detta sättet. 

Ha en fortsatt fin dag!