Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bygga rapport baserad på kundregister och kundreskontra?

Undrar - precis som i rubriken - om någon annan Visma Adm-användare gjort en rapport baserad på kundregister och kundreskontra? Jag önskar skriva ut en reskontra som sorterar kunder och fakturor via kundregistrets fält "Kundkat". Det är ett fält som inte finns på/i fakturan och därför inte kan fångas upp av urvalen då man ska skriva ut kundreskontralistan. Jag har i detta fall kodat fältet "Kundkat" med begreppet "Koncernkund" för de kunder som tillhör vår koncern och hoppas på det sättet kunna få ut en en separat reskontra för koncernkunder. Finns någon som gjort en sådan variant? Eller kanske baserat på något annat fält i kundregistret som inte finns i fakturaregistret?
Mvh PAd

2 SVAR 2
KenArd
CHAMPION

Hej PAD,
Du har rätt, det verkar som man fick med alla andra 323.. fält utom "Kundkat";)
Kan du inte använda ett annat register för att hålla koll på detta?

Jag provade lägga in "Koncernkund" i registret "Distrikt" och det funkar fint.
Det förutsätter att ni har det till något annat men det finns ju en hel del andra man kan använda också.

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej PAD, 

Det finns en rapport att läsa in som heter Kundreskontralista, ej betalda fakturor. Ta en kopia på den och justera på fliken 2 Datamodell. Plocka upp fältet Kund - Kundkat och flytta fältet längst upp i listan med pilen, så det hamnar överst. Markera Sortera på fältet.

När du förhandsgranskar rapporten bör Kundkategori finnas som urval i utskriftsdialogen så du kan begränsa resultatet till en viss kategori. Testa och se om det är till hjälp. 

Finns även en rapport för Kundreskontralista, betalda fakturor.