Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-05-14
08:19
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Svara
5 SVAR 5

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-05-14
13:28
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2014-05-14
13:28
Hej hej!
Jag antar att det behöver synas ut på fakturorna också. Ett tips är att använda exempelvis fältet Annan benämning på artiklarna så får du med CE-märkningen automatiskt till fakturan. Om ni redan använder detta fält till någon annan uppgift får du se över om det finns något annat fält på artikeln som skulle kunna fungera. Bara återkom i så fall om du behöver hjälp med ev. malländring sen.
Jag antar att det behöver synas ut på fakturorna också. Ett tips är att använda exempelvis fältet Annan benämning på artiklarna så får du med CE-märkningen automatiskt till fakturan. Om ni redan använder detta fält till någon annan uppgift får du se över om det finns något annat fält på artikeln som skulle kunna fungera. Bara återkom i så fall om du behöver hjälp med ev. malländring sen.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-05-14
13:35
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2014-05-14
13:35
Mitt stora problem är att jag inte har hittat ce märket annat än som bild, och vad jag klurat så kan jag inte infoga en bild i "annan benämning" eller kopplad textrad.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-05-14
15:00
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2014-05-14
15:00
Hej igen!
Om det inte är godkänt med bara text utan det måste vara bilden kan du i så fall lägga in den i fakturamallen. Det krävs sedan en gemensam nämnare för de här artiklarna som ska ha märkningen, så att bilden bara skrivs ut på dessa artiklar. Använder du artikelgrupper redan? Annars skulle det kanske kunna vara ett alternativ att skapa en artikelgrupp som heter just CE-märkta artiklar. Då borde vi sedan kunna sätta ett villkor på bilden att den bara ska skrivas ut på artiklar i denna artikelgrupp. Eller finns det redan någon gemensam nämnare för dessa artiklar?
Om det inte är godkänt med bara text utan det måste vara bilden kan du i så fall lägga in den i fakturamallen. Det krävs sedan en gemensam nämnare för de här artiklarna som ska ha märkningen, så att bilden bara skrivs ut på dessa artiklar. Använder du artikelgrupper redan? Annars skulle det kanske kunna vara ett alternativ att skapa en artikelgrupp som heter just CE-märkta artiklar. Då borde vi sedan kunna sätta ett villkor på bilden att den bara ska skrivas ut på artiklar i denna artikelgrupp. Eller finns det redan någon gemensam nämnare för dessa artiklar?

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-05-15
06:22
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2014-05-15
06:22
Tror jag kan få det godkännt med text på artikelraderna och en gemensam logga i slutet på pappret, tackar för idéen.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-05-15
08:40
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2014-05-15
08:40
Fint, bara hör av dig igen annars om du behöver hjälp att fixa till det.