Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Asa B J
MEDLEM

Detaljerad utskrift av leverantörsfakturajournal

Jag har, så länge man kunnat göra detta, skrivit ut Leverantörsfakturajournal som detaljerad så att alla fakturor kommit ut separat med fakturanummer och namn som transaktionsinfo. Nu har ni tydligen gjort någon förändring så att man, för att få ut detta, måste sätta en bock i Ange transaktionsinfo.....  Varför denna förändring? Har ni några nya klåfingriga medarbetare som hittar på helt onödiga förändringar. Räcker det inte med katastrofen med periodisering av leverantörsfakturor?

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

 

Det var inte bra att du inte gillar förändringarna som har skett i programmet. När det gäller just Leverantörsfakturajournalerna och utskrifterna där är anledningen till förändringarna att man ska ha ytterligare valmöjligheter och flexibilitet i programmet och t ex kunna välja till ytterligare kolumner i sitt listläge för fakturorna. Samt väja olika normalvärden för Transaktionsinfon, vilket har varit efterfrågat av många kunder.

 

När det gäller periodiseringarna, där har vår programansvarige för Administration skrivit ett utförligt svar

i foruminlägget Periodiseringar ver 2015.2 kring varför vi har gjort förändringarna avseende periodiseringarna.
 

Tack för att du hör av dig. Jag kan också verkligen rekommendera en titt i versionsnyheterna i samband med att du laddar ner en ny uppdatering av programmet.

 
 

/Victor

Asa B J
MEDLEM

Vad menar du med "ytterligare valmöjligheter" och "välja till ytterligare kolumner", de har jag inte hittat?

Åsa

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

I Listläget för dina Leverantörsfakturor kan du högerklicka och välja Kolumninställningar, där kan du välja till Transaktionsinfo, vilket är en nyhet i den senaste versionen.

Med ytterligare valmöjligheter, menar jag, hur man ska ställa upp Transaktionsinfon, Fakturanummer+Leverantörsnummer, Fakturanummer+Leverantörsnamn eller Tomt värde.

/Victor
Asa B J
MEDLEM

Men så var det ju tidigare också när man begärde detaljerat bokföringsunderlag, bortsett från att man inte kunde ha det Tomt, men jag har svårt att förstå ett detaljerat bokföringsunderlag utan att se fakturanummer och namn eller nummer. Men strunt i det nu, under de närmare 30 år jag använt era program har jag kommit med många förslag som gått igenom men här känns det som ni arbetar lite "utan kontroll". Det värsta är dock ändringen av periodisering av leverantörsfakturor där jag bett att få svar på om verkligen någon har bett om detta (utan att  få svar) eller ni endast hänger upp er på att det ska vara "samma system som med periodisering av kundfakturor" vilket jag har svårt att tro någon håller med om. Där borde ni bita i det sura äpplet och erkänna att det blivit fel.

Åsa B J

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Åsa, 

I senaste versionen är nya inställningen för att visa fältet transaktionstext på leverantörsfakturan (i arbetsbilden) helt valfri. Om du inte anger något i företagsinställningarna hanteras det som förut, dvs fakturanummer och leverantörsnummer eller namn visas som transaktionsinfo om du skriver ut en verifikation per affärshändelse (en verifikation per faktura). 

Är det våra anvisningar som har varit otydliga så du fått uppfattningen att du måste ställa in detta i nya versionen? 

Vad gäller anledningen till förändringen i periodisering av leverantörsfakturor grundar sig beslutet på de diskussioner vi fört under utvecklingsarbetets gång med periodisering av kundfakturor. Beslutet att låta båda funktioner efterlikna varandra gjordes efter input från de som deltog i arbetet med olika erfarenheter och intresse i frågan. Som i alla våra utredningar och i vårt utvecklingsarbete fattar vi beslut utifrån många olika kriterier och perspektiv och det går inte alltid hand i hand med vad användarna uttryckligen gett oss i form av önskemål. Att flera användare har starka åsikter om förändringen i senaste versionen har vi full respekt för men vi ser också tydlig bekräftelse på att förändringen accepteras av majoriteten som vi pratat med.