Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Direktbetala flera kundfakturor i taget

För leverantörsfakturor kan man ju markera flera samtidigt, under utbetalningar, & ändra statur till betald.
Hade man enkelt kunna markera flera kundfakturor på motsvarande sätt, som betalts samma dag dvs. vore det smidigt.
Eller kan man göra det under "inbetalningar"? Den fliken är tom hos mig, men det kanske är en felaktig inställning?

3 SVAR 3
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Du är helt rätt och letar. Under Betalningar - Inbetalningar finns en funktion för att markera flera kundfakturor som inbetalda. Detta fungerar när inbetalningsdatum är samma och pengarna har kommit till samma konto.

Du klickar på Ny för att skapa en Betalbunt som vi kallar det i programmet.
Du får nu välja inbetalningsdatum, inbetalningssätt och eventuell text.
Därefter kan du i Fakturanummer plocka upp de fakturorna som är betalda.
I kolumnen Betalt belopp kan du justera om inte hela fakturan har blivit betald, du kan också i den nedre tabellen göra eventuella bortskrivningar så som valutakursdifferens, öresavrundning mm.

När du är nöjd med din bunt kan du därefter skriva ut en inbetalningsjournal precis som vanligt.
Inne på själva fakturan kan du se att inbetalningen gjorts via en viss betalbunt.

Hoppas att detta är vad du söker, återkom gärna om du vill att jag förklarar närmare.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Om den fliken är tom kanske det är ett behörighetsproblem hos dig. Jobbar du med inloggning i programmet så du anger en signatur och ett lösenord? I så fall kan det vara så att ditt användarkonto inte har fullständig behörighet till sidan inbetalningar. Jag testade här att ställa in enbart läsrättigheter på sidan Inbetalningar och då kommer jag in där men jag kan inte skapa något själv. Har jag däremot fullständig behörighet kan jag skapa en nu bunt via Ny-knappen uppe till vänster.

Är det behörigheterna som är problemet för dig behöver du be en administratör att ändra dem åt dig alternativt logga in med ett administratörskonto i programmet själv. Sedan går man in under Arkiv - Användare - Användare och dubbelklickar på ditt egna användarkonto. På raden Inbetalningar ska rutan Fullständig vara ibockad. När ändringen är gjord kan du stänga ner programmet och logga in på nytt med ditt konto så ska du komma åt inbetalningsfunktionen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack!!