Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Dölja rader på kundfaktura

Hej!

Jag har fått veta att det ej går att dölja rader på kundfaktura. Jag skulle vilja kunna skicka en kundfaktura till kund med en samlingstext ex Uppdrag utfört enligt överenskommelse. I mitt bokföringsprogram vill jag dock att det syns uppdelning mellan arbete och material så allt kan vli rätt konterat.

/Tina

7 SVAR 7
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Tina!

Funktionen du efterfrågar finns i Visma Administration 2000.
På offerter, order och fakturor finns rutan Skriv på artikelraderna på fakturorna. Om du tar bort markeringen ur rutan skrivs raden inte med på utskriften.

Hoppas att detta svaret hjälper dig.
Jag ser att du har taggat frågan med Administration 1000, men också att företaget du arbetar på har Administration 2000 i ert byråpaket.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

denna funktion skulle jag gärna vilja ha, vi kör Admin 1000, kommer den att komma där med?

Hej!

Det finns inga planer på att införa denna funktion i Administration 1000 för närvarande.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag vill läsa mer om denna funktion, var hittar jag det?

Finns denna funktion även i Avtal så att när man skapar en faktura utifrån ett avtal så får man rader som ej syns vid utskrift av fakturan?


Det finns en ruta på respektive artikelrad som kan bockas ur om man inte önskar att raden ska skrivas ut på fakturan. Svårare än så är det inte. Jag tror inte vi har någon ytterligare information om funktionen, men har du fler frågor så besvarar jag gärna dem.

I avtalsdelen finns inte funktionen, utan det är endast på skapade fakturor.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan man lätt efteråt på en faktura skapad av ett avtal bocka ur en artikelrad?

Ja, det går att göra efter att avtalsfakturan skapats.