Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Duplicera offer

Hej. Jag kommer från att använt Mammut som har alla de funktioner som vi söker i tråden. Eftersom ni inte utvecklar Mammut, och programmet konstant låser sig så måste vi byta till Vimsa 2000

Det är bedrövligt att ni inte har duplicera offert från offertmall som funktion i Vimsa 2000. Vi skickar nästan bara offerter från mall och har många artikel rader som skrivs i offerten till kund? Om vi nu måste skriva dem till var kund kommer vi gå på knäna och vara tvungen i förlängningen att byta program igen. Tråkigt om det blir så eftersom det är bra program i övrigt.

5 SVAR 5
Davor P1
CHAMPION

Hej,

Har du testat att ta en befintlig offert och KOPIERA innehållet till ny offert?

När du skapat kopian kan du gå in och ändra kunduppgifterna. Det som eventuellt inte kommer med är om du kör med olika prislistor till olika kunder. Då kan det bli lite mer jobb.

För att komma runt problemet kan du skapa ett antal offerter med olika prislistor som du sen kopierar....
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det skulle fungera om det inte vore för att vi har ca 45 offertmallar som vi kopierar.

Offerten i Visma får ett nummer och det blir svårt att hålla isär dem.

Vi har även produktpaket som automatiskt räknar moms och rot mm.

Om viskapar en rapport kommer inte priserna med? därför fungerar det inte heller.


Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Nicke, 

Tack för synpunkten. 

Jag kan inte minnas att vi fått önskemål om detta tidigare, därmed inte något vi har med i planen för produkten som det ser ut just nu. 

Som extra tips till Davors alternativ skulle du kunna skapa 45 offerter till en Dummy kund och sortera på kund i offertlistan när du vill överblicka dem. I Kommentar kan du beskriva vad offerten innehåller och kommentaren kan du också välja att visa i listan, så du snabbt ser skillnad på dem. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi tror att vi kommer runt problemet genom att skapa produktgrupper och i den gruppen skapa flera produktgrupper.

Vi kommer då kunna skapa offerterna i de varianter vi önskar genom att döpa produktgruppen till vad vi önskar och därefter lägga till dem i en ny offert då kommer det fungera som en mall och det blir som vi vill ha det.

Jag återkommer om det blir några flera frågor om detta.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för återkopplingen Nicke!