Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lenasekonomi
MEDLEM

E-faktura och Kivra

Eftersom jag har flera kunder så upptäckte jag idag att administration föreslår att jag ska skicka faktura via kivra till en kund som inte ens har ett kivra konto. Hur många fakturor försvinner ut i det blå på grund av det här? 

Likadant får vi väldigt ofta upp att en kund kan ta emot e-faktura. När fakturan sen är obetald och man skickar påminnelse kommer det fram att de inte alls tar emot e-fakturor.

Tycker tyvärr att det här systemet har så många fel att det är helt opålitligt. Ingen tar ansvar och man kan själv inte se varför en faktura inte levererats. Man får ringa in och sitta i telefonkö i evighet eftersom ni inte har någon chatsupport längre. Inte så mycket kundservice längre. 

 

3 SVAR 3
Thomas51
CHAMPION

När det gäller e-fakturor skulle det vara bra om man kunde se till vilken operatör fakturan har skickats. Det kan vara så att kunden registrerat sig utan att vara medveten om det. Kan jag tala om operatören kan kunden kontakta dem för att bli avregistrerad.

 

För Kivra kan kunden logga in där med sitt bankid där för att avsluta kontot. Har inte hört talas om att man kan få ett Kivra utan att själv registrera sig med bankid.

 

 

När det gäller e-fakturor finns det mycket information som jag tycker att jag som fakturautställare borde kunna fåt. Känns orimligt att man ska vänta 1-2 dagar och sedan logga in i programmet för att se om fakturan gått iväg. Det minimala man kan begära är att få ett mail.

När det gäller Kivra i det här fallet vet jag mycket väl att det företaget som ska få fakturan inte har Kivra eftersom det är en kund till mig. Har även varit med om att kunder som inte har ett personnummer inlagt får förslaget att det ska skickas via Kivra. Känns inte särskilt pålitligt. 

Hej @Lenasekonomi och @Thomas51 

 

Tack för era input och för att ni hör av er till oss. Jag framöver detta internt och om ni har några andra önskemål om programförbättringar får ni gärna dela dem direkt med våra utvecklare av Visma Administration via knappen Förbättringsförslag som är lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

 

 

Har någon av er funderingar kring en specifik faktura är ni alltid välkomna att slå en signal till kunniga support. 

 

Ha en fin dag

/Tinna