Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Eget Övningsbolag

Hej!

Har i 15år alltid skapat mina egna övningsbolag enkelt genom att helt enkelt kopiera hela bolagsmappen och döpa den till samma men TEST föst i mapp-namnet för att lätt kunna skilja dem åt.
Sedan öppnat testbolaget och döpt om företagsnamnet för att kunna se skillnad på dem i programmet i sig och nu får man till och med en varning att man just kan köra bolaget som ett Test-bolag vilket såklart är positivt.

Tyvärr funkade detta inte längre.

Jag har två bolag och kan logga in i båda men det är egentligen samma bolag. Som tur var gjorde jag bara en mindre ändring i Test-bolaget för när jag sedan gick in skarpa för att jobba med just den fakturan så hade ändringen skett även där och i båda databaserna har bolaget döpts om till samma namn.

Jag kan inte använda Övningsbolaget då jag har gjort om så mycket i programmet så måste ha kopia på min eget bolag som övning för att kunna jobba.

Hur löser jag detta???

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan DMD-Consulting! 

Har du läst in "Test" företaget via en säkerhetskopia? 
Eller har ni endast kopierat mappen? 

Ifall ni har kopierat mappen rekommenderar jag dig att ta en säkerhetskopia av företaget & sedan läsa in säkerhetskopia som ett "nytt" företag i administration under Arkiv - Säkerhetskopiering - Installera från säkerhetskopia (rekommenderas) .
Då kommer detta lägga sig som en egen företagsmapp & du kan då gå in i Företagsinställningarna i detta företaget & döpa om det till Test företag.
Du kommer då se skillnad på företagen vid Val av företag. 

Ha en trevlig dag! 

/ Emma 

Hej!

Förklaringen är acceptabel och logisk och jag kommer självklart göra så men oroar mig över det faktum att jag ens lyckades skapa situationen.

Hoppas Ni ska se över risken med att göra som jag gjorde och se över möjligheten att spärra så man inte kan göra samma misstag som jag gjorde bara.

Kan ju bli ödesdigert för någon som inte upptäcker det lika fort som jag gjorde.
Robert25
UTFORSKARE

Hej DMD-Consulting,
Jag brukar göra som du när det gäller att skapa ett testbolag, och vill inte drabbas av samma problem som du.
Därför undrar jag om detta gäller version 2017.x eller 2018.x.

Mvh
Robert

Hej. Det gäller endast oss med SQL databas och inte gamla DB databasen. 2018> med andra ord...