Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Egna meddelanden till medlem

Går det att lägga in egna meddelanden på Fakturan och på BKL 15 medlemskort

5 SVAR 5
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

När du skapar fakturan kan du gå in på fliken 2, Medlems-/kunduppgifter.
Texten som står i Text 1..3 skrivs ut på fakturan.

Ska det stå samma text på alla fakturor kan du lägga in det under Arkiv - Föreningsunderhåll - Fakturering, Dokumenttexter och skriva in det du vill ska stå på fakturorna.

Det går också att göra ändringar i utskriftsmallen som gör att ett annat fält från medlemsregistret hämtas om du hellre vill det.

Återkom gärna med vilken sorts information du vill ha med på utskriften så hjälper jag dig vidare.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Tack för ditt svar. Jag provade detta men fick inte ut det på fakturan. Däremot funktionen Text där man byter ut artiklar till text och fick ut det på den personen.
Det jag är ute efter är att t.ex påminna om Årsmöte. Så om jag ändrar utskriftmallen så kommer det väl ut även på nya medlemmar som börjar efter årsmöte.
Tanken var också att man skulle få in denna text när man skickar ut medlemskorten med er blankett BLK 15 till dom som betalat sin faktura.
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Du kan alltid använda textrad som du redan hittat, men då måste du lägga in det på varje faktura.

Om du använder en standardmall för fakturautskrifterna så hamnar texten jag skrev om tidigare i fältet över Adressuppgifterna.

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Detta går väl bara om man skriver in text innan fakturan skapats?
Då kommer väl den med på alla kommande fakturor?
Om man efter t.ex 40 fakturor tar bort texten tas den bort på resterande fakturor.
Får man ut texten även på BLK 15 på dom första 40 men inte på resten?
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej igen!

Om du lägger in texten i Dokumenttexter i företagsinställningarna kommer texten följa med in på fliken 2 på fakturorna du skapar efter det.

Om du sen tar bort texten och fortsätter skapa fakturor finns där ingen text.
Du kan alltid ändra/ta bort texten på fliken 2 inne på fakturan.

Texten följer med på alla standardmallar. Om du använder fakturamallen Faktura Medlem som är utformad för BLK 15, så följer texten med även där.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~