Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

ChristerC
UTFORSKARE

Egna rapporter, Villkor

Jag håller på med ett par egna rapporter som jag skulle vilja ha lite hjälp med.

1. Hur ställer man villkor?
En utskrift jag har är från order där villkoret skall vara "Står det inget på avvikande leveransadress så använt kundadressen.¤

2. En rapport med inkommande följesedlar som grund där man kan få fram vilka order som har artiklar från de nyinkomna följesedlarna.

2 SVAR 2
Per Nyquist
ANSTÄLLD

  1. Det går inte att lägga in ett sådant villkor, men du kan lösa det genom att skapa dubbla objekt för varje rad. Man skapar du t ex två postnummerfält, ett som visar leveranspostnummer och ett som visar faktureringspostnummer. Dessa kan du sedan med hjälp av villkor styra när de ska visas och inte. Lite svårt att förklara, men testa att ladda hem Faktura vit - fakturadress i leveransadressrutan härifrån. Det är visserligen en fakturamall, men den är upplagd på just detta sätt. Så med hjälp av den borde du kunna skapa samma rader i din egna mall.
  2. Hittar ingen bra rapport för detta. Det närmaste vi kommer är nog Ordersammandrag - artiklar, men tyvärr finns inte heller där någon koppling mot inkommande följesedlar. Du kan dock göra urval på t ex artikelnummer.
ChristerC
UTFORSKARE

Ok. Jag ska testa detta. 
Tack! //Christer