Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Eposttexter försvinner

Vi har problem när man startar epost från Visma. Epost program Outlook 2016.

Eposttexter + text man lagt till själv försvinner innan meddelandet skickas. 

Om man sparar meddelandet innan man skickar (eller om programmet auto-sparar) så kommer texten med. Annars får kunden tomt meddelande.

Detta är riktigt jobbigt. Det händer för oss alla som jobbar med programmet. Har provat att "reparera" Outlook men det avhjälper ej.

Fixa! 

4 SVAR 4
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Ot_Gu
Du beskriver att eposttexter + text försvinner innan du sparat. Hur menar du spara? Jag undrar också vad det är för text du skriver in, är den tillagda texten en text du skriver in fysiskt i Outlook eller är det en fast text du har i Outlook? 
När vi testar här med att skicka via Outlook från Administration så stannar texten från programmet kvar. Vi testade även med thunderbird vilket också fungerade. 
Beskriv gärna mer så ska jag se vad jag kan göra.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Tack för att du tagit tid att skriva ett svar.

Med spara menar jag spara i outlook vilket sparar utkastet. Auto-spar funktion sparar automatiskt efter inställd tidsperiod. 

Om utkastet har sparats, så skickas epost komplett med text som vanligt. Har man ej sparat meddelandet så kommer ingen text med. Ämne och bifogade filer är kvar.

Text vi skriver det in, det är om vi vill göra specifika ändringar i den texten som sparas under visma > Eposttexter.

Vilken version Outlook har ni provat med?, jag är mycket intresserade att se om ni kan reproducera felet hos er. Vi kör som sagt med Outlook 2016 (O365) version 1801. jag provade på Outlook 2013 och där fungerar det fortfarande.

Allt gott!
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Ot_Gu
Jag har försökt återskapa ditt problem. Jag har outlook 2016 och får texten att ändras efter hur jag skriver. Den kommer också med fram till slutstation. Jag har även ställt in vad jag tror är autosave i outlook, ska tilläggas att jag inte kan outlook helt hundra men instruera mig gärna.  O365 är det click to run du har? Har sett att det kan vara lite stökigt. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok! tack för info.
Jag ska prova att ominstallera outlook så får vi se om det hjälper.
Tack!