Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Få bort en lönekörning ur bokföringen efter rekonstruktion

Hej! Vårt företag har varit under en rekonstruktion vilket bland annat innebär att löner osv har betalats ut via länsstyrelsen och som en lönegaranti. Alltså har de lönekörningar som gjorts sparats som verifikationer i bokföringen men inte betalats ut av oss, vilket gör att våra resultat och balansrapporter ser otroligt konstiga ut. Måste liksom få dessa löner att på något sätt "försvinna" från bokföringen då vi inte betalt ut löner under dessa månader. Men funderingen blir då, alla löner innehåller ju så många olika poster alltså konton och även projekt. Man kan inte heller bara ta bort dessa projekt hur som helst löner och fakturor till kunderna grundar sig ju i projekten. Finns det något man kan göra för att de inte ska kunna vara kvar i bokföringen?

Tack för svar!
/Cornelia

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Jag skulle kolla med er "rekonstruktör" eller revisor om jag vore du. Frågan är väl om alla lönekostnader ska bokas bort eller om pengarna från Länsstyrelsen ska bokas som någon form av intäkt.

Jag har aldrig varit med om en rekonstruktion, så det känns vanskligt att råda.

//Tina

Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej tack så mycket. Ja det är ett lite kompicerat fall det kan jag inte säga något annat om. Men som sagt tack så mycket för hjälpen i alla fall! Ska kolla med honom igen!