Jag sitter med en faktura daterad 2018-02-08, men avser januari 2018, hur bör jag göra för att få den rätt?, Januari stängd. Ny på detta jobbet och med Visma. Där jag jobbat tidigare så fanns det ett ekonomiprogram där du kunde fylla i en ruta med fakturadatum och en ruta för bokföring, men det finns ju inte i Visma.
Måste månaderna låsas permanent? Eller är det så att månaden är avstämd och beslutet är ditt eget att januari är klar? Om januari är låst, kan du låsa upp?
Är januari permanent låst är det inget att göra utan du får ta kostanden på februari.
//L
Jag åkte på en sen faktura som kom först idag och jag avslutade januari igår och har skickat siefil etc
så jag tog in den på februari. Man måste ju sätta någon gräns annars blir man ju aldrig klar. Viktigaste är ju att den kommer på rätt räkenskapsår. Är det ett mindre belopp gör det ju inte så stor skillnad. Är det ett stort belopp får du väl kolla med revisorn vad de anser.
Belopp max 5.000 brukar man ju inte bry sig om det hamnar på fel period.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.