
Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-03-26
09:26
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-03-26
09:26
Faktura saknas i reskontran
Fakturan är med på fakturajournalen men saknas i reskontran. Så när kunden betalar så kan jag inte boka inbetalningen mot rätt faktura då det faktura numret saknas. Tittar man på arbetsorderna så ligger fakturan där, med ett arbetsordernummer som ett faktura nummer och de har inte samma nummer serie.
Varför blir det så här?
Hur gör jag för att lösa detta?
Svara
2 SVAR 2
2018-03-26
09:49
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-03-26
09:49
Jag misstänker att det kan vara något strul med datumet på när fakturan skall betalas.
Vad har du för datum i journalen?
Vad har du för datum på själva fakturan i Visma?
När fakturan blir betald bör du kunna registrera betalningen i vanlig ordning.
//Davor P
Vad har du för datum i journalen?
Vad har du för datum på själva fakturan i Visma?
När fakturan blir betald bör du kunna registrera betalningen i vanlig ordning.
//Davor P
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-03-27
06:12
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-03-27
06:12
Hej!
Misstänker att du har skapat en "Ingående kundfaktura" dock borde den ändå gå att betala som vilken kundfaktura som helst i programmet. Kontrollera under Betalningar - Ingående kundfakturor om den ligger där. En ingående kundfaktura påverkar inte bokföringen utan endast reskontran.
I listläget över dina kundfakturor under Försäljning - Kundfakturor kan du se om det på fakturan du inte kan betala ligger något belopp i kolumnen saldo kr. Är detta 0 så finns det redan en betalning på fakturan vilket gör att du inte kan skapa en ny betalning. Annars bör du testa göra en registervård i företaget.
Misstänker att du har skapat en "Ingående kundfaktura" dock borde den ändå gå att betala som vilken kundfaktura som helst i programmet. Kontrollera under Betalningar - Ingående kundfakturor om den ligger där. En ingående kundfaktura påverkar inte bokföringen utan endast reskontran.
I listläget över dina kundfakturor under Försäljning - Kundfakturor kan du se om det på fakturan du inte kan betala ligger något belopp i kolumnen saldo kr. Är detta 0 så finns det redan en betalning på fakturan vilket gör att du inte kan skapa en ny betalning. Annars bör du testa göra en registervård i företaget.
