Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lars12
MEDLEM

Fakturautskrift

Hej,

 

jag använder Visma/Förening. När jag skall skicka inbetalningskort (fakturor) till våra c:a 200 medlemmar som inte har e-post, får jag genomgå en krånglig procedur. Under processens gång kommer man till "Skapa avtal". Då markerar man de medlemmar som skall ha fakturor. Efter att ha tryckt på "Skapa" dyker en lista upp där man skall markera vilka som skall blir fakturor. Jag antecknar tillhörande avtalsnummer. Sedan skall man "Skapa fakturor" och då markera avtalsnumren.

 

Det måste alltså markeras 3 gånger. Det borde ju räcka med bara första markeringen. Den görs genom att välja ut c:a 200 personer ur en lista på c:a 1200 personer. Programmet har ju sedan alla uppgifter om vilka som skall ha fakturor. När avtalsnumren är genererade borde man inte behöva mata in dem manuellt en gång till. Vid "Utskrifter" därfter av fakturorna vet ju programmet redan dessa nummer.

 

Mvh

Lars12

2 SVAR 2
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Lars12!

 

Om du har pågående avtal så ska du endast behöva klicka på Skapa fakturor när du är inne i avtalshanteringen. Då blir de medlemmar/avtal som har ett "nästa fakturadatum" som stämmer överens med datumet som står i "Fakturera t om" automatiskt markerade för att faktureras. Du ska i det läget inte behöva markera dom manuellt.

 

Har du rätt inställningar på avtalen så borde faktureringen fungera lite smidigare, utan att du ska behöva markera varje medlem/avtal manuellt flera gånger.

 

Jag har bollat detta med mina kollegor och nästa gång du ska fakturera så skulle vi gärna vilja att du kontaktar vår support om om du har möjlighet, så att vi tillsammans kan kika på hur inställningarna på dina avtal ser ut för att eventuellt kunna förenkla fakturahanteringen för dig lite.

 

Du kan också kika i vårt hjälpavsnitt Skapa fakturor från avtal, det kanske också kan hjälpa dig att se om du har rätt inställningar på dina avtal.

 

Jag hoppas att jag kunde ge dig lite vägledning i dina funderingar, återkom gärna i tråden eller kontakta supporten om du har några andra frågor.

Önskar dig en fin onsdag!

/Tinne

Lars12
MEDLEM

Tack för svar. Jag ska prova dina tips.

Lars12