Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Felmeddelande: Kan inte hitta teckensnittet

Efter uppgradering till version 5.3 kan jag inte längre skriva ut fakturor varken till skrivare eller skärm. Jag får felmeddelandet "Kan inte hitta teckensnittet Artikellista". Rapporter går bra att skriva ut.

3 SVAR 3
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Felmeddelandet uppkommer om ett visst teckensnitt saknas. Stiltypen artikellista är en stiltyp som ni vid något tillfälle har skapat själva.

Lättast lägger du till teckensnittet igen genom att gå in under Arkiv - Utskriftsmallar, fliken 2 Stiltyper.
Klicka på Ny och lägg till Artikellista. Via knappen Ändra teckensnitt lägger du in vilken stiltyp, storlek och färg du vill ha på teckensnittet Artikellista.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det stämmer att Artikellista var en egentillagd stiltyp. Det verkar som att alla stiltyper återställdes vid uppgraderingen för även inställningarna på övriga stiltyper var återställda. Kan jag återställa dessa från en backup från före uppgraderingen?
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej igen!

Dina stiltyper säkerhetskopieras när du väljer Arkiv - Säkerhetskopiering - Systemsäkerhetskopia. Har du någon sådan nytagen backup? Filen heter SYSBA1.BCK.

Om fler har råkat ut för detta efter uppdateringen får ni gärna skriva det i denna tråden.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~