Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Felmeddelande vid e-mail faktura

Får felmeddelandet att programmet inte kan skapa någon pdf och att det kan bero på att fakturan innehåller en allt för stor bild, men jag har försökt med en väldigt liten bild och hjälper inte - vad kan felet då vara?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

  Kontrollera hur stor filen är, är filstorleken på loggan över 1MB kommer den inte skrivas ut. Minska filen via ett bildredigeringsprogram och plocka upp den minskade fil i mallen.

Du kan också prova att öppna filen i Paint och spara om den i .jpg-format och därefter plocka upp filen på nytt.



Om du ser den i Malleditorn men inte när du skriver ut kan det vara filnamnet på logotypen som är för långt. Du kan prova att korta ner antalet tecken och plocka upp logotypen på nytt i mallen.



/Mia
Fd medlem
Inte tillämpbar

När jag försöker föra över filen som jpg så konvertera SPCS den bmp - hur kan jag ta bort det?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Logotypen som du ska använda i din mall ska vara sparad i BMP-format. Om din logotyp är sparad i bildformatet JPG eller TIF kommer malleditorn att konvertera bilden till BMP-format.

Har du kontrollerat storleken på bilden? Har den ett långt filnamn så prova, som Mia skrev ovan, att korta ner namnet på filen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tusen tack för hjälpen - nu funkar det bra!