Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lena Ekonomi
MEDLEM

Fler nummerserier på kundfakturor

Vismas partner tror detta ska kunna lösas att ha olika nummerserier på kundfakturor. Vad jag kan läsa mig till är detta ok med bokföringslagen så länge de är i följd. Vi har idag 2 företag som ska bli ett men jag kommer inte kunna använda Visma för fakturor för uthyrningen då Visma inte klarar av att hantera detta. Så därför behöver vi 2 nummerserier. 

Men då slog det mig blir det 2 reskontra då eller slås dessa ihop i en och samma reskontra? Någon som vet?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-30

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Lena!
I och med att vi inte riktigt vet vad integrationen som du och vår partner har pratat om kommer att klara av så vågar jag bara svara på hur programmet Visma Administration fungerar. I vårt program har vi stöd för endast en nummerserie för kundfakturor och du har en kundreskontra. 

Skatteverket skriver såhär "fakturorna ska vara försedda med en löpande nummerserie som är obruten under hela räkenskapsåret. Nummerserien bör vara tryckt på fakturorna i förväg eller automatiskt skapad i redovisningssystemet."

 

Min rekommendation till dig är att du ånyo tar kontakt med partnern så får hon/han vända sig till vår support för integrationer om det finns några ytterligare frågor om begränsningar. 

 

Om någon annan forummedlem har erfarenhet av det Lena beskriver så blir vi glada om ni vill dela med er av hur ni löste detta. 

 

Ha en fin dag

Tinna

 

Nummerserierna kommer vara obrutna men det kommer vara 2 st. Kommer kolla med partner igen hur lösningen ser ut. Er support sa att kundreskontran tar inte hänsyn till nr utan endast datum så därför hamnar alla i samma reskontran.