Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fråga om säkerhetskopiering när man avslutar programmet

Kan man ställa in så att man blir påmind om att skapa en säkerhetskopia varje gång man avslutar Visma Administration? Det är nu så krångligt att gå via Arkiv/Säkerhetskopiering/Aktivt företag varje gång man ska säkerhetskopiera, och det blir lätt att man glömmer det.

I vårt fall behöver programmet kunna öppnas på en annan dator med jämna mellanrum, och om inte säkerhetskopian är aktuell öppnas fel version.

Ännu bättre om man kan ställa in så att det ALLTID tas en säkerhetskopia när man avslutar programmet.

 

Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 2022-12-02

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
I programmet ligger det en påminnelse om att du ska säkerhetskopiera när du avslutar. Du kan styra att den ska visas på nytt efter x antal dagar sedan föregående säkerhetskopiering, eller stänga av den helt. Dialogrutan ser ut så här:



Har du stängt av påminnelsen om säkerhetskopiering kan du aktivera den igen genom att gå in under Arkiv - Företagsunderhåll - Aktivera avstänga varningar.
Det finns ingen möjlighet att ställa in att en automatisk backup skall göras vid avslut.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Skulle själv vilja ha funktionen med automatisk säkerhetskopiering. Varför finns inte detta? Skulle ju underlätta väldigt mycket, och helst så man kunde ställa in någon av dom vanliga online-tjänsterna!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag bryter ut din kommentar så att jag kan slå ihop den med en tidigare idé istället. På så sätt får vi en bättre överblick på hur många som efterfrågar denna funktion.

Tack för att du tar dig tid att dela med dig! Referera till det nya ämnet här: Automatisk säkerhetskopiering - Administration
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om fler önskar automatisk säkerhetskopiering får ni gärna gå in och lämna en kommentar eller klicka på +1-knappen i denna tråd: Automatisk utloggning och säkerhetskopiering - Administration.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Mariiie, 

Företaget jag representerar har en färdig lösning för automatisk online-backup av Visma Administration. Hojta till om detta fortfarande är intressant för dig. 

Jag skulle också vilja ha automatisk säkerhetskopiering vid avslut av programmet samt att själv kunna välja ställe där de ska sparas, ev också att man även får frågan om manuell säkerhetskopiering (hängsle och livrem). Denna funktion finns i andra bokföringsprogram och är något som verkligen saknas hos Vismas program.