Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

flygmickeb
MEDLEM

Gamla kundfordringar

Hej!

Jag har 5 gamla kundfordringar jag skulle vilja bortskriva som kundförluster.

Det gäller presentkort jag har skickat ut där fakturan ej blivit betald.

De sträcker sig från 2017 till 2021. Jag skulle vilja ha detta gjort innan årsskiftet

då jag måste byta program till Visma eEkonomi för föreningar.

Jag har nu Visma Förening.

Hur gör jag?

MVH Micke

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @flygmickeb 

 

Välkommen som ny forummedlem. 

 

I hjälpavsnittet Gör bortskrivning beskriver vi steg för steg hur du går tillväga. Behöver du ytterligare hjälp är det bara att återkomma så hjälps vi åt. 

 

Ha en fin dag

/Tinna

Hej!

Det står att man också kan använda "skapa direktbetalning". Det känner jag mig mer hemma med.

Datum ska väl vara datumet jag gör detta? Betalsätt ska väl vara Bankgiro 1930? Betalt blir 0 kr?

Jag undrar eftersom inget alls har blivit betalt. Sen skriver jag bara bort hela summan?

Fungerar denna metod också?

MVH Micke

Hej @flygmickeb 

 

Det går precis lika bra. Jag brukar själv använda just skapa direktbetalning men vårt hjälpavsnitt visade "bortskrivning i inbetalningsbunt" så jag var lite lat 🙂 

 

Du behöver inte välja något betalsätt alls utan när du sätter 0 i fältet Betalt och trycker enter behöver du endast välja bortskrivningkod och sedan lagra så skapas en betalrad på fakturan som ser ut så här:

 

Så ditt förslag är toppen! Bra jobbat och återkom gärna om något krånglar. 

 

/Tinna

Hej!

Jag tackar för hjälpen! Det ser rätt ut i programmet. Då hoppas jag att det blir rätt när det är dags att

journalföra november månad.

/Micke

flygmickeb
MEDLEM

Hej!

Det står att man också kan använda "skapa direktbetalning". Det känner jag mig mer hemma med.

Datum ska väl vara datumet jag gör detta? Betalsätt ska väl vara Bankgiro 1930? Betalt blir 0 kr?

Jag undrar eftersom inget alls har blivit betalt. Sen skriver jag bara bort hela summan?

Fungerar denna metod också?

MVH Micke