Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ann-Sofie KoM
MEDLEM

Godkännande av utskrift vid fakturering i nya version

Nu kan man inte godkänna fakturan vid utskrift på papper som tidigare. Nu när man jobbar hemifrån och har olika skrivare så blir det problem om man glömmer ändra sin standardskrivare. Ska man sen gå in på varje faktura och bocka ur att den är fakturerad och göra om faktureringen verkar helt galet. Stämmer det verkligen?

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Ann-Sofie!

I Visma Administration finns det en funktion som heter Provutskrift, vilket innebär att du kan skriva ut ett dokument för att granska det utan att det påverkar dokumentets status. Jag tänker att genom att använda den funktionen så blir det lättare för dig att upptäcka om inte har ändrat standardskrivare. 

Detta gör du genom knappen Förhandsgranskning till pdf, som du hittar i samband med att du förhandsgranskar ett dokument. Via Förhandsgranskning till pdf kan du antingen skapa en pdf och/eller skriva ut pdf:en, utan att dokumentet får en markering i Skickad. I bilden nedan ser du hur knappen ser ut.

Jag hoppas att detta hjälper dig i din fråga, annars är du självklart välkommen att återkomma.

/Tinne