
Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-01-14
09:36
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-01-14
09:36
Hantering av anskaffningsvärde/lager
Eftersom det är så många komponenter som ska med i vårt lagervärde för varje artikel (förutom frakt) t ex tull, farligt godskostnad, lagerförvaring, hamnkostnad etc, undrar jag hur man hanterar detta anskaffningsvärde på smidigt sätt för varje artikel? Det är så många olika kostnader som ska till och vi vill inte använda en schablonkostnad. Idag sker det mesta manuellt "vid sidan av" tyvärr. Finns det någon som har erfarenhet av detta?
Svara
1 SVAR 1
2014-01-14
15:03
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-01-14
15:03
Hej!
I Visma Administration 2000 kan du via leverantörsfaktura eller manuell inleverans fylla i en frakt som påverkar ditt lagervärde fördelat på inlevererade artiklar. Annars är det tyvärr via manuell hantering som detta hanteras enklast.
Jag har kikat lite på våra övriga produkter och det finns en mer avancerad inleverans via Mamut One Enterprise där du till inköp kan koppla en frakt- och tullfaktura till samma inköp som påverkar artikelns lagervärde.
Återkom gärna om du vill ha mer information eller en demo av programmet.
I Visma Administration 2000 kan du via leverantörsfaktura eller manuell inleverans fylla i en frakt som påverkar ditt lagervärde fördelat på inlevererade artiklar. Annars är det tyvärr via manuell hantering som detta hanteras enklast.
Jag har kikat lite på våra övriga produkter och det finns en mer avancerad inleverans via Mamut One Enterprise där du till inköp kan koppla en frakt- och tullfaktura till samma inköp som påverkar artikelns lagervärde.
Återkom gärna om du vill ha mer information eller en demo av programmet.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
~Content producer, Visma lönefamilj~
