Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Historik i antal arbetade timmar

Hej! Jag ha en rot-faktura där jag skrivit antal arbetade timmar. När jag sedan skrev ut fakturan försvann antal timmar på något sätt. Nu står det 1,0 på antal timmar, vilket är fel. Finns detta i någon form av historik och i så fall hur får jag fram det?

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

i vilket program? Har du journalfört fakturan?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Kan det vara som så att det är i kolumnen "Arbetade timmar" du har skrivit timmarna? Dessa kommer nämligen inte med på fakturan utan är bara information till Skatteverket på hur många faktiska timmar som har lagts ner på arbetet. De timmar som du vill ska stå med på fakturan till kund anger du under kolumnen "Levererat antal". Har du inte journalfört fakturan så ska du kunna gå in och ändra dessa timmar annars får man kreditera och göra om fakturan för att få det rätt.



Hoppas jag har förstått dig rätt
/Fredric 

Alternativet till att kreditera är att man helt enkelt sätter rätt timmar direkt på "skattmasens" sida för ROT/RUT ansökan.

Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det Davor förutsätter att du skippar ansökan per fil

nix, det gör det inte. Du lägger upp filen som vanligt och sen kan du gå in och granska / ändra o uppgifterna och ändra antalet timmar från "1" till korrekt värde.

D.
Fd medlem
Inte tillämpbar

hm.... så vid en granskning från SKV har du inte "rätt" antal timmar på din fysiska kundfaktura som i ansökan?

Det kan vara så, men det är ytterst sällan jag missat att få med rätt antal timmar. Jag misstänker att SKV inte reagerar om förhållandet mellan arbetstid och material håller sig inom rimliga gränser OCH man har en rimlig timdebitering.

Vid de tillfällen vi kört med fasta priser så har vi ändå utgått ifrån att arbetet skall ta ett visst antal timmar och det är sällan den uppskattningen blir mer fel än +- 5%.

Normalt brukar man ha koll på tiden via andra listor som man ändå inte behöver visa kunden.

Sen beror det nog också på hur stort företag man har. Det är större sannolikhet att man åker på en kontroll av personalliggare än exakt antal arbetade timmar på en ROT ansökan......