Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur mycket köpt utan projektmärkning?

Hej,

Min hjärna är i viloläge. 

På konto 4010 har jag en stor del inköp noterade på diverse projekt och ett mindre antal inköp noterade utan projekt. Jag skulle behöva veta vilket belopp inköpen utan projekt motsvarar. Då min huvudbok på konto 4010 blir på 98 sidor är det inte aktuellt att ta fram räknemaskinen, vilket ju annars hade varit det självklara svaret.

Hur skulle du gjort?

Uppgifterna finns även i ScanLev om någon annan använder det och har en lösning där.

//Tina

7 SVAR 7
KenArd
CHAMPION

Hej Tina,
Samma här hjärnan har stängt butiken;)
Kan du inte vända på det?
  1. Ta ut en projektresultat rapport under "Bokföring/projekt/utskrifter
  2. Välj "alla" projekt
  3. Du får en siffra på 4010 som är uppbokad på olika projekt
  4. Yes box... mellanskillnaden mot HB borde vara det som inte är bokat mot projekt
MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kenneth,

Det var ju fööör enkelt. Fast jag är så trött så jag hittar inte rapporten du menar. Jag hittar projektrapport under utskrifter/projekt, men där får jag bara ett projekt i taget och så hittar jag projekttransaktioner, men där kan jag inte bara välja konto 4010.

Törs man be om sökvägen till utskriften på bäbisnivå?  🙂

//Tina

KenArd
CHAMPION

HejTina
Här kommer lite barnmat;)

Bokföring/Projekt/skrivarknappen






MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen,

Fast då summerar den ju alla kostnadskonton. Var väljer jag konto 4010? (Känner mig ointelligent :-))

//Tina

KenArd
CHAMPION

Hej
Det är ju en vanlig resultatrapport fast med 4010 på projektnivå??

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag förstår ju att jag missar något. När jag begär den rapporten blir den över 100 sidor, så jag avbröt i tron att det var något fel. Nåja, tack för ditt tålamod. Jag får leka lite tills jag får till det.

//Tina

Fd medlem
Inte tillämpbar

Poängen trillade ner. Jag skulle köra samredovisade... 🙂

//Tina