Hejsan!
Om din e-faktura av någon anledning inte kan levereras till mottagaren visas detta i listläget för fakturor under
Försäljning - Kundfakturor.
Ovanför arbetsbilden visas en informationslist som informerar om att dokumentet inte har levererats. Det visas även en röd symbol med ett kryss i längst till vänster på raden för den stoppade dokumentet. Informationen om ej levererade dokument uppdateras när du stänger arbetsbilden. I meddelandet får du information om hur du ska behandla dokumentet.
Läs mer om hur du gör i
Hantera ej levererad e-faktura.
För att se vilka fakturor som skickats med AutoInvoice kan du i listläget över dina fakturor lägga till en kolumn för att se att fakturor har markering i Utskriven och vilket utskriftsval som fakturorna skrivits ut med för Autoinvoice. - Högerklicka i listan för kundfakturor och välj Kolumninställningar.
- I den vänstra kolumnen markerar du Utskriftsval och Utskriven. Klicka på pilen till höger för att föra över alternativen till den högra kolumnen. Avsluta med att klicka på OK så ser du kolumnen längst ut till höger.
Du kan även i utskriften
Fakturasammandrag göra urval på utskriftsval för att spåra fakturorna.
För att göra urvalet i rapporten
Fakturasammandrag scrollar du längst ner i urvalslistan till fältet
Utskriftsval, skriv: elektroniskt * (Vill du få ut ett specifikt utskriftsval skriver du det istället.)