Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-05-04
10:04
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-05-04
10:04
Importera kundregister från textfil
Svara
2 SVAR 2
2016-05-06
05:33
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-05-06
05:33
Hej,
Det går, men det är inte det lättaste.....
Antingen så får man ha Visma Integration tillägget och därifrån importera ett kundregister. Dock vet jag inte exakt hur det fungerar.
Den andra varianten är att redigera filen KUND.DBF med exempelvis Excel. DETTA KAN DOCK MEDFÖRA ATT SYSTEMET KRASCHAR.
Detta bör/skall endast göras av erfarna användare och göras på en sekundär dator så att du inte sitter med ett haltande system.....
Ta en säkerhetskopia av aktuella företaget och installera det på en dator som du kan använda som "lekstuga"
Mer information kan du få vid behov, men jag tar INTE ansvar för om något går snett.....
Davor
Det går, men det är inte det lättaste.....
Antingen så får man ha Visma Integration tillägget och därifrån importera ett kundregister. Dock vet jag inte exakt hur det fungerar.
Den andra varianten är att redigera filen KUND.DBF med exempelvis Excel. DETTA KAN DOCK MEDFÖRA ATT SYSTEMET KRASCHAR.
Detta bör/skall endast göras av erfarna användare och göras på en sekundär dator så att du inte sitter med ett haltande system.....
Ta en säkerhetskopia av aktuella företaget och installera det på en dator som du kan använda som "lekstuga"
Mer information kan du få vid behov, men jag tar INTE ansvar för om något går snett.....
Davor
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-05-06
06:01
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-05-06
06:01
Ja det går bra. Det finns importprogram för det.
Svara