Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Importera verifikationer

Hur gör vi för att importera verifikationer som min kollega har gjort i sitt Vismaprogram?

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Exporterar dom från hennes Visma och sen importerar det hos dig, sie-filer. Eller har ni Visma båda, säkerhetskopiera hos henne och sedan återläsa hos dig.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det är som Skebobruk skriver att du kan importera in verifikationerna som SIE-fil.

Gäller det ett hela bokföringsår eller är det verifikationer i ett intervall? Om det gäller hela bokföringsåret väljer hen Arkiv - Export - SIE - SIE 4 Transaktioner. Annars väljer hen Arkiv - Export - Verifikationer.

Var observant så att du inte redan har samma verifikationer i ditt program när du läser in för i så fall blir det dubbelt i din bokföring.

Med vänlig hälsning
Johan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack alla. Det har löst sig. Har importerat hennes exporterade sie fil
Fd medlem
Inte tillämpbar

hej hallå. 

Jag har råkat göra som du observerade om, jag har fått dubbletter på en hel månad. vill alltså få bort dubbletterna. hur gör man då  ?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Börja med att ta en säkerhetskopia. Exportera ut alla verifikationer i det aktuella året utom de felaktiga, det kan du gör via Arkiv - Export - Verifikationer. Ta intervall och den intervallen du vill exportera ut (inte dubbletterna) 
Byt bokföringsår till året före, välj sedan att radera det år som blev felaktigt, via Arkiv - Bokföringsår - radera år, markera det år som innehåller dubletter,  Lägg upp det året på nytt. Importera den korrekta sie-filen, via Arkiv - Import - verifikationer. Nu ska du ha en korrekt verifikationslista i det aktuella årets bokföring.

Säkerhetskopian är bra att ha om du skulle missa något moment att läsa in och göra om allt från början.

Ha en fin dag!