Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
D_____2
NY MEDLEM

Inbetalning kundfaktura saknar bankkonto

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-05-05 08:58 )

Hej!

Fråga 1.
Jag har registrerat en direktinbetalning av en kundfaktura.
När jag går in på fakturan i kundreskontran och fliken spårning så syns det att den är betalningsregistrerad.
I kolumnen "Typ" så brukar det anges kontobenämning på det konto som mottog inbetalningen. Men nu anges det 
" (Okänt betalsätt), direkt "
När jag försöker skriva ut inbetalningsjournal så är det ej möjligt utan detta fel signaleras detta och i fellistan står det
" Konto  för betalningsrader - betalkonto ej angivet"
Hur skall jag korrigera detta för att komma vidare?

Fråga 2.
Går det att innan inbetalningsjournal är utskriven att ändra inbetalningsdatum?
Att välja "ändra" ger inte åtkomst till att under Spårning justera datum.

2 SVAR 2
Elin Håkansson
FD ANSTÄLLD

Re: Inbetalning kundfaktura saknar bankkonto - Administration

Hej!

1. När du är på fliken spårning på fakturan vill jag att du raderar den betalraden genom att markera den och klicka på soptunnan. Gör sedan om den igen och välj rätt betalsätt.



2. Vill du ändra betaldatum behöver du radera betalningen och då gör du som jag skrev ovan. Gör sedan betalningen igen och ange ett annat betaldatum.

/Elin
D_____2
NY MEDLEM

Re: Inbetalning kundfaktura saknar bankkonto - Administration

Stort tack!