Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Inbetalningsjournal med buntsumma

Kan man skriva ut en inbetalningsjournal med enbart buntsumma lättare att stämma av mot bankkonto?

15 SVAR 15
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Om du väljer att inte har detaljerat bokföringsunderlag när du skriver ut journalen ser du totalen för varje konto och kan stämma av det mot din bank.

Om du menar att du vill ha en summering för varje inbetalningsbunt på bokföringsunderlaget så finns tyvärr inte den möjligheten i programmet.

Återkom om jag missuppfattat din fråga!

/Elin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har inställt på att jag får alla inbetalningarna i en "klumpsumma", blir så även på 1510. Men inte fasen hittar jag det nu hur man ställer in det. 😞
Fd medlem
Inte tillämpbar

Skulle även vilja ha ingående inbet.summa i kr angiven och kvitta av resp. inbet från den summan och blir Noll , i annat fall har ngn inbet blivit felaktig .
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

När du skriver ut inbetalningsjournalen och inte har en markering för att bokföringsunderlaget är detaljerat få du en summering per konto. Är det så ni menar ni vill ha det?

/Elin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Per dag och buntnr ,lätt att stämma av  bankkontoutdrag man ser bilden men utskrift?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, då förstår jag vad du menar. Det går tyvärr inte att få med på bokföringsunderlaget men det finns en utskrift som heter avstämning inbetalningar där du kan göra urval på konto och datum. Den kanske kan vara till hjälp för dig.

/Elin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Den utskriften - avstämning inbet - var bra.  Men detta understryker bara hur viktigt det vore att Insättningsuppgiften totalsumma ( från BG ) skrivs in som ing summa i programmet och att alla kundfakt.betalningar DRAS av från denna summa .  Blir inte summan Noll så har man glömt nån faktura eller felaktigt inbet plus/minus - enkelt eller hur ?
Och då framgår ENDAST totalsumman i kontoutdraget !!
Som nu där varje enskild inbet blir utrskriven är ju fruktansvärt gammalmodigt !!
Och eg helt ointressant , tänk om alla korttransar i kassan skulle noteras en och en likadant..........
Idag gjorde jag en kontroll bokf contra bankutdrag och fick en diff som var jobbig att leta efter eftersom totalsumman fr banken inte framgår utan varje faktura var för sig - till slut hittade jag en
inbet som jag hade missat . Samma kund hade bet två fakt och jag läste bara en rad ...suck !!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag gör alltid buntinbetalningar och i textraden noterar jag in bg/insättningsnumret. Då kan jag slltid checka av att jag deks registrerat in rätt totalbelopp ich sedan se att jag registrerat in slla bg-insättningarna. Ibland saknas det någon och då är det bara att hämta upp den och checka.... Aha det var någt helt annat än kundinbet. Så då läggs det åt sidan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Oh lite felstavat i mobilen...,
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jodå jag skriver alltid in insättn.nr men det jag retar mig på är att inte inbet.totalsumma skall anges FÖRST, man anger betalsätt och i rutan kunde det varit - Belopp . Efter alla bokförda fakt.bet skall det var noll kr .  Enkel grej att lägga till i programmet .
Sedan retar jag mig nog ännu mer på att ENBART fakturanr går att ange - vi får väldigt ofta inbet från leverantörer på helt skilda saker , då måste jag göra en kopia på insättningen och bokföra detta på Verifikationer visserligen på Ver.serie C ( kundinbet ) men det blir lika förbaskat dubbla summor om skall läggas ihop vid kontroll av bankkontot vid månadsslut.
DÅ hade detta varit bättre om dels inkommande TOTALSUMMA enbart hade varit med på kontoutdraget !
Eftersom vi tidigare hade Hogia så har jag programvara att jämföra med ..........det var 20 år gammalt men mycket bättre fortfarande i många detalfjer .
Fd medlem
Inte tillämpbar

ah förstår vad du tänker. Funka det så i Hogia trots att det ska vara i olika serier?,
Fd medlem
Inte tillämpbar

japp , istället för kundfakturanr angav jag ett motkontonr mestadels försäljn.konto och på det viset fick jag in alla inbet på en lista och dessutom bara en ing inbetsumma på bankkontot.  Alla dessa låg på ver.serie C ( kundinbet ) . Alla inbet drogs av på ing Bginbet =  Noll kr .
Diffa det blev inte verifikationen godkänd.
Saknar detta oerhört.
Får idag ut jättelånga listor vid månadskifte när bankkonto ( 1040 ) skall kollas av gentemot bankens utdrag - ALLA BG-inbet står utskrivna var för sig , så jag måste summera ihop för att stämma av = fruktansvärt tidsödande !!
- stön -
Fd medlem
Inte tillämpbar

Stäm av mot bildskärm så blir det lättare

Fd medlem
Inte tillämpbar

det kändes som om vi med lite slitna ögon skulle få jobba hårt för att hitta tillbaka till beloppet man var vid.

Fd medlem
Inte tillämpbar

skulle råda dig iaf att köra den journalen där du kan få banken och tyvärr även kundfakturorna i ett och samma belopp. Det underlättar iaf bankavstämningen. 🙂

Lycka till.