Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har gjort en dubbel utbetalning. Hur gör jag nu?

Hej!

Jag har gjort en dubbel utbetalning till en leverantör. Jag råkade av misstag skicka iväg hans faktura med leverantörsfilen till banken och göra en manuell utbetalning. (det var meningen att jag bara skulle göra en manuell betalning då han ej hade BG eller PG utan personkonto). Så leverantören fick alltså ett inbetalningskort som han löste in samt en manuell överföring till hans konto. Hur gör jag nu. Jag har bokat upp denna extra utbetalning som en fordran men hur gör jag nu när han ska sätta tillbaka pengarna? Gör jag en kredit som han sen får betala in? Men hur blir bokningen då eftersom jag har bokat upp beloppet som en fordran?

Tack!

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-10-13

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du gjorde helt rätt som lade detta som en fordran!

Vi säger att du gjorde så här med den felaktiga utbetalningen:

1799  +100:-
1930  -100:-

När pengarna kommer in, bokar du så här:

1930  +100:-
1799  -100:-

Då blir allt plus minus noll och allt är frid och fröjd igen, bra va!  🙂

Lycka till!
//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ah okej tack! Jag tänkte att för hans skull att jag behövde skicka en kredit till honom så att det blir rätt för honom med alla papper osv men då kanske det bara helt enkelt räcker att han skickar över pengarna till mig. Tack för hjälpen!!

/H
Fd medlem
Inte tillämpbar

I och med att han hos sig har bokat upp din extra betalning som en skuld till dig, nollar han bort skulden när du får pengarna tillbaka.  Bra att allt löst sig!

//L