Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

SaraStensson
MEDLEM

Journalföring Visma Adm 500 kontantmetoden

Jag har använt Visma i tio år men inte listat ut ifall man kan använda journalöverföring vid kontantmetoden? Idag sitter jag och skrive rut 60-70 fakturor och bokför dem manuellt varje månad vid inbetalning, det hade varit mkt smidigare om jag hade kunnat journalföra dem (kundfakturajournal och inbetalningsjournal) men jag vill ju inte att kundfakturorna ska journalföras om de inte är inbetalda. Funktionen finns i eEkonomi men jag har inte lyckats lista ut detta i Adm 500? 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!
Programmet Visma Administration är i princip helt anpassat efter faktureringsmetoden även om vi ibland stöter på kunder som använder programmet för att bokföra enligt kontantmetoden.

I praktiken skulle du kunna använda dig av journalerna i programmet men välja att journalerna inte ska gå direkt till bokföringen. 

Den inställningen gör du under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Bokföring. Sätt en markering i rutan Bokför journaler och momsrapporter manuellt för att journalerna inte ska föras över automatiskt till din bokföring.

Hoppas att detta kan hjälpa dig och om du har några följdfrågor så är du alltid välkommen att höra av dig till oss. 

Ha en fortsatt fin eftermiddag!

//Tinna