Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Daniel-Snidare
NY MEDLEM

Kan inte läsa texten på mina 4K skärmar!

Jag är 50 och kan inte läsa texten på mina 4K skärmar!

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

4K skärmar har en skärmupplösning som är betydligt högre än standard. Har du en hög skärmupplösning blir ikonerna mindre och har du en låg skärmupplösning blir de istället större. Programmet följer den skärmupplösning som du har inställd i Windows. 

Om du skulle vilja minska din skärmupplösning gör du det genom att högerklicka på skrivbordet och välja Bildskärmsinställningar - Avancerade skärminställningar. 

Jag hittade även en annan forumtråd där detta har diskuterats. 

/ Lisa 

Hej!

Med Firefox och Chrome kan man zooma in och ut med Ctrl-+ och Ctrl- - (Ctrl plus och minus)

Jag använder Linux, men jag tror det ska vara Ctrl på Windows också medan Mac kanske använder någon annan tangent. Både Firefox och Chrome har en meny uppe i högra hörnet också (kan också vara på andra platser med andra operativsystem).

/Gustaf

Hmm.... Inser att frågan inte gällde Visma eEkonomi och att programmet därför inte används från en webbläsare.
Andreas Palmay
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Nu finns version 2019.0 av Administration för nedladdning, i den här versionen så  har användarvänligheten för högupplösta skärmar förbättrats. Hoppas att det ska vara till hjälp! 

Läs mer i versionsnyheterna »

Trevligt, men kommer Visma TID ochså? Det är där jag jobbar mest.

Hejsan!

Som det ser ut just nu så har vi inga planer på att genomföra detta i Visma Tid.  Men jag vill passa på att tipsa om Visma Tid Smart som är ett webbaserat tidredovisningssystem för dig. Här kan du läsa mer om det »