Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan man konvertera bokföring i Hogia till Visma Administration?

Jag ska vara kassör i vår samfällighet och de använder hogia small office idag.
Jag skulle dock vilja göra allt i mitt visma adm. 500 istället. Går det att få över allt befintligt från hogia till visma och sedan när min "mandat" är över få tillbaka det till hogia?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-17

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Exportera sifil ur gamla systemet och importera den i det nya så kommer allt med,

Mikael pettersson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack då ska jag prova det 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag förstår att du byter ut Hogia mot Visma!

Du kommer dock inte få med dig reskontrorna, men vad du kan göra med de obetalade kundfakturorna som ligger kvar vid brytpunkten är att du går till "Betalningar" och väljer (längst ut till vänster) ingående kundfakturor. Jättebra funktion.

Vad gäller leverantörsfakturorna som finns lägger du in dem som vanligt MEN kontrollerar att du satt en bock i Arkiv/Företagsinställningar/Bokföring/Bokför journaler och momsrapporter manuellt. Sätter du en bock i den rutan, kan du göra en leverantörsfakturajournal utan att den  blir direkt bokförd.

Sedan kan du, när du är klar med det, justera journalnumren i företagsinställningarna som du vill ha dem.

Hoppas funktionen finns i VA 500; jag jobbar själv med VA 2000.

Lycka till!

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack! Då ska jag prova det när jag får datorn nästa vecka. Är det någon skillnad på såna funktioner i eekonomi och administration 500?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej ZandraEW!

I Visma eEkonomi kan du inte styra om en faktura ska bokföras eller inte, som du kan i Visma Administration. Lägger du in en faktura i eEkonomi kommer den att hamna i din bokföring.

Återkom om du har fler funderingar. Ha en trevlig helg!

/Elin