Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kassamallar

Hej, jag använder visma administration. Jag sköter redovisningen åt 7 restauranger där för närvarande kassarapportering skrivs på papper och sedan matas in i bokföringen. Jag vet at det finns konkurrenter till er som tillhandahåller kassamallar(fortnox). Det jag skulle vilja ha är en kassamall där man på respektive restaurang direkt kan skriva kassarapporten i datorn så att den hamnar direkt i redovisningen alternativt läses in som en siefil. Jag skulle vilja hitta denna lösning utan att behöva byta redovsiningssystem/ Roger

2 SVAR 2
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Roger!

Jag antar att du redan har kikat på konteringsmallar och att det inte är riktigt det du menar.

Som jag förstår det vill du att kunden ska kunna exportera sin data från sin kassa och sen att du ska få in det i ditt Administration?

Det finns flera olika integrationslösningar där man via en kassa kan få in uppgifterna i Visma Administration.

På sidan http://www.vismaspcs.se/produkter/fler-produkter/visma-integration/kassasystem finns har vi flera olika samarbetspartners som har gjort lösningar för att få det här flödet att fungera.
Hoppas att det kan hjälpa dig!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Ett tillägg:

Kollade snabbt med vår försäljningsavdelning som har bättre koll på de olika integrationslösningarna, och tydligen var det så att vissa av kassalösningarna även har en exportfunktion för SIE-fil.

Detta kanske skulle kunna funka? Mitt förslag är alltså att du kollar om dina kunders kassaregister har funktion för att exportera SIE, så kan du sen använda dem och läsa in i ditt system.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~