
Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-03-16
12:05
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-03-16
12:05
Klassen har inte registrerats
Hej, när jag ska maila en beställning till en leverantör så får jag följande meddelande.
(Nr) 0 (Infotyp) Fel (Text) Klassen har inte registrerats
Sedan går det inte att maila ordern. Det går bra att spara ner som pdf och sedan skicka den, men det är lite mer omständigt. Har aldrig tidigare haft detta problem.
Kör ver 2014.12
Svara
2 SVAR 2
2015-03-16
16:55
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-03-16
16:55
Kan det vara som så att du har antivirusprogrammet Avast? I så fall har programmet satt filen smi32.exe/smi64.exe i karantän och filen används när du skickar e-post från programmet.
För att åter igen kunna skicka dokument via e-post behöver du återställa filen från karantän. Det är två olika tillvägagångssätt beroende på om du har en äldre eller nyare version av Avast.
Äldre version
För att åter igen kunna skicka dokument via e-post behöver du återställa filen från karantän. Det är två olika tillvägagångssätt beroende på om du har en äldre eller nyare version av Avast.
Äldre version
- Gå in under Underhåll - Viruskarantän, högerklicka på filen och välj Återställ.
- Gå in under Realitetsskydd - Filsystemskydd - Exkluderingar. Lägg till mappen C:\Program Files(x86)\Common Files\Visma smi
- Nu ska det fungera att skicka dokumenten.
- Skanna - Sätt i karantän (viruskarantän)
- Inställningar - Antivirus - Exkluderingar. Lägg till C:\Program Files(x86)\Common files\Vismasmi\smi64.exe samt C:\Program Files(x86)\Common Files\Visma smi\*
- Starta om datorn.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-03-16
18:11
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-03-16
18:11
Hej,
Vi har antivirusprogrammet Panda. Men jag var i kontakt med er support via telefon och fick då besked att det var några filer som försvunnit. Det hänger ihop med den automatiska uppdateringen av Panda förra veckan då det blev något galet för många användare. Vår ansvarige för vårt system ska nu ha rättat till problemet när jag kunde meddela att det var filer som försvunnit.
Case closed! 😉
Mvh
Peter
