2017-08-07
17:58
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-08-07
17:58
Klipp och klistra belopp
Varför fungerar det inte att klippa/klistra ett belopp i ett beloppsfält? Kan inte minnas att det någonsin fungerat. Känns som ganska grundläggande för ett ekonomiprogram.
Svara
6 SVAR 6

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-08-07
18:14
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-08-07
18:14
Grundläggande för bokföringsprogram är att belopp ska registreras numeriskt, inte klippas, kopierad in.
Mikael Pettersson
Mikael Pettersson
2017-08-07
18:23
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-08-07
18:23
Av vilken anledning då? Ökar ju bara risken för att det uppstår fel.
Oavsett så besvarar det inte frågan varför klipp/klistra-funktionen inte fungerar. Kommatecknet byter position.
Oavsett så besvarar det inte frågan varför klipp/klistra-funktionen inte fungerar. Kommatecknet byter position.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-08-07
19:23
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-08-07
19:23
Bortse då från mitt svar
Mikael
Mikael
2017-08-07
20:57
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-08-07
20:57
Det var inte min mening att verka otrevlig. Jag känner mig bara lite frustrerad när systemet inte vill som jag vill 🙂

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-08-07
21:47
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-08-07
21:47
Lugn nu
Jag tog inte illa upp jag bara insåg att min svar inte var till någon nytta.
🙂
Mikael
Jag tog inte illa upp jag bara insåg att min svar inte var till någon nytta.
🙂
Mikael
2017-08-14
08:21
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-08-14
08:21
Hej Henrik!
För mig fungerar det att både högerklicka på beloppet och välja Kopiera och på annat ställe högerklicka och Klistra in. Även Ctrl C och Ctrl V fungerar för mig på kundfakturor.
Är det någon specifik ställe i programmet som det inte fungerar på? Om det är kundfakturor det ofta är samma belopp på, så kan du skapa artiklar med priset på. Är det i verifikationer eller på leverantörsfakturor kan du istället skapa konteringsmallar med beloppen i.
//Linnea
För mig fungerar det att både högerklicka på beloppet och välja Kopiera och på annat ställe högerklicka och Klistra in. Även Ctrl C och Ctrl V fungerar för mig på kundfakturor.
Är det någon specifik ställe i programmet som det inte fungerar på? Om det är kundfakturor det ofta är samma belopp på, så kan du skapa artiklar med priset på. Är det i verifikationer eller på leverantörsfakturor kan du istället skapa konteringsmallar med beloppen i.
//Linnea