Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kolumnbredd beställningar

Hej,

Jag upptäckte att man kunde lägga in kolumnen med positioner på beställningar och order. Jättebra att det går!

Jag har lagt till den genom att klicka fram egenskaper och bocka i "Visa positionskolumn" och sedan justerat alla kolumners bredd så att det passar mitt behov och skärm. Då tycker jag att det ska sparas så att det är samma bredder nästa gång jag startar programmet och tar upp beställningsfliken. Men så är det inte! Irriterande eftersom jag då måste anpassa allt igen. Kan ni inte fixa detta? Detta har nu hänt några gånger och ni borde nog kolla på de ställen i programmet där man kan göra denna kolumninställning. Har hänt på orderfliken också.

Kör ver 2015.1

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Peter!

Vad bra att du hittat den funktionen.

Angående kolumnbredden så ska dina inställningar sparas tills nästa gång du startar programmet. Det känns som om det har med behörighet/rättigheter att göra.

Gå in i kontrollpanelen under Program och Funktioner, leta upp Administration och klicka på Ändra. Klicka på Nästa och markera sedan rutan Behörighet och välj Nästa. Nu sätts de behörigheter som Administration kräver. När den är klar ska du starta Administration som administratör. Det gör du genom att högerklicka på programikonen och väljer Kör som administratör.

Testa nu att göra dina inställningar och starta sedan om programmet och se om de är kvar efter det.

/Elin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Elin, då ska jag testa det. Jag har en till fråga om detta. Vi har flera olika storlekar på skärmar. Om man vill anpassa kolumner efter olika skärmar, kan man göra det så att det också sparas?

/Peter

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det går tyvärr inte. Det är samma procentuella bredd så när du går till en mindre skärm skalas det.

/Elin