Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kontrollera om det är rätt backup-version

Min kollega har gjort backup 2018 före inläsning av korrigerade verifikationer för 2016.

Fråga 1: Omfattar BCK-filen altt som finns registerat i företaget t.o.m. dd även om han stod i bokföringsår 2016 när backupen togs?
Fråga 2: Går det att tolka BCK-filen i ett annat program, t.ex. FileMagic, för att verifiera vad den innehåller?
Fråga 3: Hur säkerställer jag annars att BCK-filen är den rätta?
Fråga 4: Vid inläsning av alla de rättade verifikationerna lades dessa till istället för att "bytas ut".
Hur gör man då? 

Dan

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Dan!

Här kommer svar på dina frågor angående säkerhetskopiering.

1. Säkerhetskopian innehåller alla bokföringsår även om man stod i år 2016 när den togs.
2. Nej det går inte, filen innehåller komprimerade databasfiler och du kan endast se vad den innehåller genom att läsa in den i Administration.
3. Man kan välja att installera från säkerhetskopia. Då skapas det en dubblett av företaget med informationen som fanns i företaget när säkerhetskopian togs. Så vid alternativet Installera från säkerhetskopia är det aldrig någon risk att du skriver över något redan befintligt företag.
4. När man importerar en SIE-fil så ersätter den aldrig några befintliga verifikationer utan den kompletterar med de verifikationer som finns i filen. Eventuella dubbletter som skapas får man då gå in och stryka raderna i eller skapa ändringsverifikationer på.