Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Koppla PDF-filer ex. ritningar till Artiklar

I artikelregistret finns en funktion där man kan koppla bilder till en artikel, jag önskar även kunna koppla pdf-filer och andra Office-dokument så som ritningar, instruktioner mm, då blir artikeln komplett utan att man behöver leta efter info i flera system.
13 SVAR 13
NY MEDLEM

Re: Koppla PDF-filer ex. ritningar till Artiklar

Du kan koppla ett dokument idag på flik 1 i artikelregistret
NY MEDLEM

Jo men bara bilder tyvärr inte pdf-er
NY MEDLEM

Jag skulle vilja koppla pdf dokumentation som underlag till mina fakturor - hur gör jag det i Visma 2000. Även kunddokument i word eller pdf vore toppen att kunna samla på rätt ställe elektroniskt...
NY MEDLEM

Fungerar bra med PDF:er och tex Autocad-filer
NY MEDLEM

Men va bra!! måste prova direkt, som jag har väntat på detta och supporten sa 'ven de att det inte var möjligt!! TACK för hjälpen.
NY MEDLEM

Inte bara vid utskrift via skrivare utan även via e-post, Tackar!
NY MEDLEM

Hur kopplar man Visma scanna till Visma 2000?

NY MEDLEM

Hej Lotta!

Vad kul att du är intresserad av Visma Scanner! 

Jag antar att båda dina frågor hör ihop så att du vill koppla ihop dokument via Visma Scanner till dina leverantörsfakturor i Visma Administration? Om du menar att du vill koppla dokument till kundfakturor fungerar det tyvärr inte med Visma Scanner. 

För att aktivera Visma Scanner i Visma Administration måste du gå in under Arkiv - Företagsinställningar - Min sida/Internettjänster. Kontrollera så att du har en korrekt ifylld E-postadress, annars måste du fylla i den tillsammans med ditt lösenord till vismaspcs.se. Klicka sedan på Synkronisera  kommer programmet vara redo att ta emot dokument via Visma Scannar.

Därefter behöver du bara ladda ner appen och logga in så kan du börja fotografera kvitton, fakturor eller andra dokument. Du kan även generera en e-postadress i appen som du kan maila till så att dina bifogade filer går att koppla till leverantörsfakturorna i Visma Administration.  

Med vänlig hälsning
Johan
NY MEDLEM

Testar nu att skicka e-post går inte att skicka iväg 😮