Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lena__15
MEDLEM

Kreditering av faktura i avtal

Jag har lagt in avtal som jag sedan fakturerat. P.g.a. fel pris så var jag tvungen att kreditera avtalet, det har jag gjort via skapa kredit och kopiera hela fakturan. Varför finns inte krediteringen med på flik 5 spårning? Det är ju jättesvårt att följa transaktioner på ett enkelt sätt när inte alla poster som rör det aktuella avtalet visas. Är ju inte meningen att manuellt behöva notera allt, när det finns ett system för detta. Eller är det jag som gjort något fel?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lena!

Precis som du säger kommer inte kreditfakturan med på flik 5 Spårning på själva avtalet och anledningen är att kreditfakturan inte är skapad från avtalet. Du kan istället se detta på flik Spårning på kunden i kundregistret.
Lena__15
MEDLEM


Det vore bra om det gick att kreditera en skapad faktura från avtalet, så att all information fanns samlad om avtalet på ett ställe.
Lena__15
MEDLEM

Nu måste jag göra en kreditering igen och detta är ett problem att inte kunna följa avtalet. Ser en sak, på fakturan bildskärmen så finns det ju en kolumn som heter order och där står ju avtalsnumret och därmed så är det ju kopplat till avtalet. Går det inte att göra den kolumnen redigeringsbar när en kreditfaktura skapas, så att man själv kan ange vilket avtal krediteringen ska gå emot? Kanske en dum tanke, men jag måste fråga.