Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kund- och leverantörsregister i annat format

Hej!
Ska skicka vårt kund- och leverantörsregister med alla uppgifter till koncernkontoret. De vill ha uppgifterna i excel (går att ordna) men de vill ha det som en tabell i kolumner (tex nr, namn, adress, kundnr, Bg, VAT... osv) eftersom. Men jag kan "bara" skriva ut som listor - och det blir bara rubriker utan info där vi inte har inmatad information.
Kan man på något sätt skapa ett leverantörsregister i tabellform enkelt direkt från Visma?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Tyvärr finns det inget annat sätt än de listor som finns i programmet, där du kan välja att skriv ut till fil. Ett sätt är att du bygger en rapport i rapportgeneratorn, läs mer i Skapa rapport via rapportgeneratorn
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur ska jag exportera kund/leverantörsuppgifterna så att bankgironumret kommer med? Hur jag än gör så följer inte bankgironummer (eller IBAN heller för den delen) med bland uppgifterna.

Flera "viktiga" poster följer inte med när man skriver ut i excel-fil. Jag skulle vilja få med alla inmatade uppgifter i alla fall.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Under Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Läs in rapport så finns det en rapport "Leverantör m adress, övr uppgifter, filutskrift" samt "Kunduppgifter m adress. övr uppgifter. filutskrift" importera två rapporter. De kommer sedan att finnas valbara via Utskrifter - Inlästa/skapade. Rapporterna tar med BG, PG och BIC på leverantörerna samt VAT på kunderna så ta gärna en titt på de två utskrifterna.