Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Kund som är inställd på "inte frakt" får ändå frakt på ordern!

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-02-24 17:04 )

Jag hämtar upp en befintlig kund på en order, en kund som använder mottagarfrakt och därför är inställd så att fraktrutan på flik 2 inte är ibockad. När kunduppgifterna hämtats till ordern ligger där ändå frakt (vi har en standardfrakt som är brevporto inställd i programmet). Varför blir det så här? Det fungerade förut, dvs troligen före den nya databasen.

3 SVAR 3
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Kund som är inställd på "inte frakt" får ändå frakt på ordern! - Administration

Hej AnnaB! 

Blir det en artikelrad för frakten eller läggs den på i rutan för frakt som du har längst ner? Bocken för frakt som du hittar i kundregistret styr rutan för frakt. 
Om det är så att ordern har skapats när bocken har varit i så kommer frakten att ligga kvar och behöver då justeras på fakturan. 

// Sabina
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Kund som är inställd på "inte frakt" får ändå frakt på ordern! - Administration

På kundkortets flik två är rutan för frakt inte bockad, men när jag öppnar en order lägger sig standardfrakten i rutan längst ned. Inte rätt, eller hur?
Highlighted
NY MEDLEM

Hej AnnaB! 

Vi skulle gärna vilja felsöka via telefon och kommer att ta kontakt med dig. 
Ha en fin dag! 

//Sabina