Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mikael51
UTFORSKARE

Kundens VAT och PG nummer på faktura

Hej,

Ett problem har uppstått! Vet inte om det skedde med sista uppdateringen (Visma 2000) eller om jag har snubblat runt bland inställningarna?

En kund med internationella ägare har fakturakontoret utomlands och kräver deras eget VAT-nummer (och engelska) på fakturan och jag har löst den med att klicka för "EU-kund med VAT-nr" i inställningarna. Men eftersom dom betalar i SEK (och med moms) har dom också betalt via postgiro.

Nu har PG-numret försvunnit från fakturan och ersatts med  IBAN?

I samband med uppdateringen bytte jag från den gamla mallen till den nya (silver) om det kan ha med saken att göra?

3 SVAR 3
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Mikael51!

 

När du bockar i antingen EU-kund med VAT-nr eller Export så kommer IBAN ersätta PG/BG på Silver-mallarna. För att få med PG-numret på fakturan får du antingen gå tillbaka till din gamla mall eller göra en malländring. Jag länkar till vår skrivna hjälp hur man går till väga för att göra en malländring och även en film där vi förklarar de grundläggande funktionerna i malleditorn.  Alternativt kan du kontakta någon utav våra partners som kan hjälpa dig med malländringen.

 

 

Ha en fortsatt fin dag!

// Anton

Jag tog bort villkoret för ledtexten så den syns på alla fakturor men VAT-nummret kommer inte med.

Hej @Mikael51 

 

För vilken ledtext tog du bort villkoret? VAT-nummer bör komma med även om du inte har bockat i Eu-kund med VAT-nr. Vissa ärenden som är komplexa eller specifika för ditt program kan vara svåra att besvara här i forumet. För att kunna ge dig den bästa möjliga hjälpen rekommenderar jag att du kontaktar en utav våra partners som kan skräddarsy en fungerande mall till er.

 

Ha en fortsatt fin dag.

// Anton