Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kundlista i intervall

Hej,

Jag skulle behöva få ut en kundlista - helst i CSV eller excelformat - eller i värsta fall pdf. Jag behöver kundnamn, adress, tel nr och e-post. Om andra uppgifter följer spelar ingen roll. Jag behöver kund nr 12734-13193.

Hur jag än bär mig åt, så lyckas jag varken välja kolumner eller få ut en lista i intervall. Finns det någon intelligent person som kan hjälpa mig med detta.

//Tina

5 SVAR 5
KenArd
CHAMPION

Hej Tina H,
Kan det här vara lösningen som gör att du tar ett ett glädjeskutt och tycker att dagen är underbar...
När du väljer fil se till att det blir öppnat i "excel-format".

Om inte formatet fungerar på utskriften (flera rader) så har jag en plan B;)


MVH

Kenneth

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kenneth!

Nja, när jag väljer ett intervall och förhandsgranskar så blir sidan tom. Om jag bara anger ett kund nr däremot, så får jag uppgifterna jag vill ha.

Vid utskrift finns inte excel som val.

Finns det en plan C?

//Tina

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Tina,

Det bör fungera som Kenneth är inne på. Vid Urvalet på kunderna har du då skrivit 12734-13193? Det fungerar nämligen inte, utan För att kunna skapa ett intervall, måste du ange två punkter mellan kunderna du vill titta på, t ex 12734..13193. Om du Väljer Fil som utskriftsval, där ska du längst ner till höger ha en möjlighet att Byta filformat från (*.txt) till istället (*xls). Efter det väljer du vart på datorn du vill Spara filen och efter det ska det bara vara att öppna filen och du hamnar då i Excel.

Hoppas detta besvarar din fråga.

/Victor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Victor!

Ja, jag skrev bindestreck. Något annat föll mig inte in... Och inte såg mina gamla ögon att det var 2 st prickar i Kenneths demo. Nu tror jag att jag kan få till det :-). Tack båda!

//Tina

KenArd
CHAMPION

Härligt Tina,
Då är det plan A som håller;)

Kenneth