Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kundreskontralista i andra valutor än SEK

Hej! Jag arbetar i Visma Administration 1000 och fakturerar våra kunder i olika valutor. Ibland vill någon av våra kunder i t ex Danmark få en reskontralista över alla deras fakturor, både betalda och obetalda. Jag kan då endast få ut denna lista i SEK.......jag skulle vilja kunna skriva ut denna lista med den valuta vi fakturerat i. Har idag pratat med supporten och detta går tydligen inte, eller?
Hälsningar
Helena

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Det stämmer att kundreskontralistan enbart visas i SEK. Det finns ingen inställning på den för att visa andra valutor.
Däremot skulle du kunna skriva ut rapporten Fakturasammandrag istället. Gör du urval på kundnummer i den ser du alla fakturor som finns i programmet till just den kunden, betalda och obetalda. Rapporten visar också vilken valuta fakturan är i, beloppet, eventuell moms samt beloppet i SEK. Du kan även göra andra urval för att begränsa utskriften om du vill det, på exempelvis fakturadatum, fakturanummer eller saldo.
Rapporten går även att spara som Excel-fil om du vill modifiera den på något sätt innan du skickar den till kunden.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Jag hittade denna tråd nu då jag själv har samma problem men för mig handlar det om att räkna ut valutaförlust/vinst till bokslut...ni skrev detta för 4 år sen och jag ser att min företrädare har gjort detta för ett år sen, men jag kan inte hitta var hon ändrat valutan? Hon har kunnat skriva ut en kundreskontra lista med urval - valuta -  eur och USD
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Jess!

Det låter som om din företrädare skrivit ut den rapport som heter kundfodringar och där markerat rutan Omräkning av fordringar till dagskurs. Testa den utskriften och se om det var så du tänker dig, återkom annars så får vi titta på vilken rapport du skrivit ut innan.

Ha en fortsatt bra dag!

/Elin