Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Läsa in prislistor från leverantörer

Hej Alla! 

Har en undran om Administration 1000. 
Vi har ett 20 tal leverantörer som skickar ut prislistor i excel format. Varje leverantör har från ett hundratal artiklar till tusentals.

Vi säljer en bråkdel av deras produkter, men jag skulle ändå vilja lägga in  dom i Visma admin 1000. Kan jag läsa in hela prislistan och bara plocka fram de som jag vill använda. Utan att dessa ligger "synliga". Och dessa får ett eget artikel nummer i Admin 1000? 

Några av dessa prislistor är väldigt detaljerade med artikelbeskrivningar med över 60 tecken. Hade varit kanon om det gick på något vis att ha den texten tillgänglig också. Även om den inte syns i vårt kassasystem (Ca**bleep**) eller på fakturorna.

Har någon ett enkelt tips på det?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det går tyvärr inte läsa in alla artiklar och bara få vissa synliga i programmet. Du kan inaktivera dem men det är något som du måste göra efter inläsning i så fall. För att inte alla artiklar ska läsas in kan du skapa en ny excelfil där du endast lägger in de artiklar som du vill läsa in i programmet.

Artikelbeskrivning går att lägga in på anmärkning 1 och 2 men tyvärr är bägge dessa fält begränsade till 60 tecken per rad.

/Elin