Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Leverera in varor manuellt

Hej!
Har köpt oss ett Visma SPCS 1000.
Lade in alla våra artiklar som vi har i butiken med rutan ( Lagervara ) i bockad.
Hur går vi nu lättast tillväga för att leverera in alla våra lagervaror?
Manuell inleverans har vi hittat men det är ju arikel för artikel vilket verkar var väldigt tidskrävande.

Snälla någon därute hjälp oss.

Mvh
/ Daniel

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Arbeta med -> ArtiklarLager -> Inventering
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Vi vill inte rekommendera att gå via inventeringen för att leverera in varor i lager. Anledningen till detta är att du inte kan ange inpris vid inventeringen, vilket leder till att ditt lagervärde kanske inte stämmer sedan.

Jag förstår att det är tidskrävande nu när du behöver få in lagerantal på samtliga lagervaror, men jag måste ändå rekommendera att du går via Manuell inleverans där du kan ange rätt inpris.

Du vet väl att du kan dela med dig av idéer här i forumet. Så posta gärna en idé om hur du skulle önska att detta fungerade på ett smidigare sätt. På så sätt kan fler användare plussa på ditt önskemål och vi får en bra överblick hur många som önskar samma sak.

/Annie
Fd medlem
Inte tillämpbar

Oki, jag förutsatte att de angett inpris när de lagt upp artikeln i registret.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

I dagsläget finns det ingen fiffigare funktion för att få in artiklar i lager än via en manuell inleverans. Så jag måste rekommendera att använda den funktionen där du kan ange korrekt inpris, eftersom ditt lagervärde kan bli felaktigt om du väljer att lägga in antal i lager via en inventering.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Vi började med en inventering och fyllde i alla produkter, men dom uppdateras inte i kassan, så vi ligger fortfarande på minuslager på massor med artiklar.
Varför sker detta?
Vi kan inte heller säkerhetskopiera företaget " programmet är uppe på en annan dator " Vilket inte stämmer alls.

Tack för hjälpen.
Daniel
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har samma problem, går det inte göra en registerkonvertering??
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Vi hjälper absolut till med registerkonverteringar om du exempelvis ska byta till något av våra program. Men en konvertering är till för att flytta ett register från ett program till ett annat och alltså inget du gör mer än en gång normalt.

För att ange antal och inköpspris på artiklarna du redan har, som efterfrågas här, behöver du göra inleveranser för att lagervärdet ska stämma sedan.