Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Manuell faktura

Hej
Ibland blir en faktura fel, och vi behöver göra en ny faktura.
Eftersom alla våra fakturor baseras på tid och projekt blir det stora problem i Administration. En ny manuell faktura startar med kunden, vi skulle vilja starta med projektet för att alla uppgifter ska bli korrekta. Jag har 13 projekt åt samma kund, och en massa uppgifter i huvudet på fakturan går inte att ändra om jag startar på kund. T.ex kundens projektnr mm.

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

I Visma Administration 1000 kan man tack och lov göra detta på två sätt.

Har du skrivit ut fakturan och kunden säger att fakturan är fel, kan du låsa upp fakturan igen (ta bort bocken där det står att fakturan är utskriven). Det förutsätter att du INTE skrivit ut fakturajournalen. Gör du så här, får kunden en ny, rätt faktura med SAMMA fakturanummer en gång till, så den de fick tidigare måste de kasta i papperskorgen.

Har du däremot skrivit ut journalen, gör du en kreditnota genom att ställa dig på fakturan i listläge och gå på Ny och välja Kreditnota. Välj att kreditera hela fakturan. Då har du en fullständig kreditnota. Gå sedan tillbaka till fakturan (den du krediterade) och skapa en kopia av denna. Justera och gör de ändringar du behöver för att få den rätt. Gör du så här, behöver du inte knacka in en massa rader för hand, utan ändrar bara där det behöver ändras.

På det här sättet borde informationen du behöver finnas kvar, men jag är inte 100% säker så hör av dig igen om det inte funkar.

Lycka till!

Lena

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för informationen. Konstigt att Supporten inte har den kunskapen....
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag kanske skulle byta jobb  🙂