Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Massuppdatera inköpspriser

Hej! Jag önskar en funktion för att uppdatera inköpspris på ett antal artiklar på en gång. Vi har exempelvis ett antal bokserier á ca 15 titlar som en gång om året får nytt inköpspris, då vill jag kunna sätta ett nytt krontal på dessa i klump, på inköpspris och utpris (men på det senare skall det visst redan finnas en funktion).

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Du kan redan idag massuppdatera dina inköpspriser, eller leverantörspriser som det kallas i programmet, om du har Administration 2000. Du hittar funktionen under Arbeta med - Artiklar/Lager - Prisomräkningar - Leverantörspriser.

Gå in på den leverantören vars priser du vill ändra på. Under flik 2 Prisomräkning kan du göra urval om du inte vill uppdatera alla artiklar från den leverantören. Nedtill anger du sedan om du vill öka priset i procent eller kronor. Skriver du ett minustecken framför siffran sänker du priserna istället.

Klicka sedan Kommando - Beräkna för att programmet ska räkna om priserna och visa det nya priset under flik 1 Artiklar. Om det inte blev rätt kan du klicka Kommando - Rensa och börja om. Blev det rätt klickar du Kommando - Gör definitiva för att slutföra prisomräkningen och verkligen genomföra prisändringen.

Jag rekommenderar dig att säkerhetskopiera innan du utför prisomräkningen ifall något inte blir som du tänkte dig.

Vill du läsa mer om funktionen kan du göra det här:
http://www.vismaspcs.se/visma-support...